Tuesday, May 30, 2006

Sista dagen pa semestern

Det ar morgon och jag sitter vid datorn hemma hos Nikki och Tony. Ska forsoka klamma in sa mycket som mojligt i dag, simma i poolen, ata yum cha-lunch med Nikki, shoppa lite, gora pedikyr samt packa. Drabbas alltid av melankoli pa sista semesterdagen, och sarskilt nu nar jag vet att jag ska jobba precis hela sommaren...

Flygresan fran Bali var den varsta i mitt liv, och jag overdriver inte. Efter ungefar en timme i luften kom vi in i den varsta turbulens jag nagonsin varit med om, jag lyfte fran satet (som tur var hade jag baltet fastspant), folk skrek och grat i panik runt omkring mig, flygvardinnorna sag sammanbitna ut, saker flog ur hyllorna ovanfor och jag var helt saker pa att min sista stund var kommen. Blev fruktansvart radd, strackte instinktivt ut armen och tog tag i handen pa mannen som att i satet bredvid mig. Varldens gulligaste gubbe, kanske 65. Har aldrig varit lyckligare over att landa nagon gang i mitt liv.

Andy ar pa battur i Indonesien, han verkar ha det helt fantastiskt:-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home