Friday, May 12, 2006

Svartvitt

Pa vagen hem till Hotell Riverside vid elvatiden igar kvall stannar vi till vid ett gathorn, trafiken pa gatan ar intensiv men hela trottoaren ar fullpackad med cykleltaxis. Vid en narmare anblick ser vi att det sover manniskor pa cyklarna, i nagon sorts hangmattor som det satter fast pa styret. Sakert ett 30-tal man lag dar och sov djupt, med trafiken bullrande och turisterna travandes forbi. Det var en helt obeskrivlig syn.

Det ar stekhett i dag ocksa, tror inte jag varit med om en varre hetta nagonsin.

I dag ska jag fota svartvitt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej gumman...
F-n vad jag har missat mycket.. varför har vi inte hörts av...
Har nu i alla fall läst hela din blogg (japp- på arbetstid..) och insetr att jag misat ett armbrott, en födelsedag mm mm mm... känner mig nästan som en dålig kompis, men hoppas att du har överseende med utebliven sympati, present, grattulationskort osv - vi får ta igen det i sommar. Det skall bli sååååå kul att kunna luncha med dig i sthlm:-) eller att kunna gå på mosebacke och ta en afterwork öl tillsammans.... för att inte tala om att kunna åka ut med er båda i skärgården och visa Andy hur vackert sverige kan vara på sommaren. Ta det nu lugnt och vila upp dig lite med under semestern.. ni håller ett fasligt tempo... lägg dig i en hängmatta och läs en bok.. så ses vi snart.
Massa kärlek til er båda: Fredrik.

10:50  
Anonymous Anonymous said...

Hej tjejen...

Tänker mycket på dig och hoppas att du har det bra där ute i stora världen. Ville bara kort berätta att lilla Nora har kommit. Elva dagar för tidigt, så bestämde hon sig i fredags morse (12 maj) att det var dags att göra oss den stora äran. Det hela gick mycket fort och var över på mindre än 8 timmar. Hon mår bra och det gör jag med. Hon är hemskt olik Jacob, med mycket korpsvart hår och stora blå ögon.

Vi får prata mer sen... come back safe!

Just nu är jag vansinnigt ledsen över att Per beslutat sig för att säga upp sig, pröva sina vingar och ge sig ut i arbetslöshetens okända land. Jag hoppas att han tar sig för nått han tycker är roligt och satsar på sin dröm den här gången...

STOR kram! Johanna

20:00  

Post a Comment

<< Home