Friday, May 05, 2006

Äntligen!

Inatt drar vi till Arlanda och i morgon bitti går planet till Amsterdam. Men innan dess har jag ungefär enmiljontrehundtrasjuttiotvåtusen saker kvar att göra. Längesedan jag såg fram emot något så mycket som att sitta på planet i morgon och veta att nu kan jag inte göra något annat än att njuta.

Mamma freakar ut för att jag inte vaccinerat mig, och nu börjar jag också nästan göra det. Har glömt, förträngt, tänkt att det behövs nog inte. Men här är en lista över sjukdomar man kan få i Kambodja: hepatit A, hepatit B. malaria, japansk encefalit, tyfoid, kolera samt BCG som jag inte vet vad det är. Dessutom skadades 45 000 människor av landminor där år 2000. :-O

Vet ej vad jag ska göra nu ärligt talat. Kanske helt låta bli att äta och dricka i Kambodja?

Visumansökan håller på att bli klar så sakteliga, känner jag oss rätt så sitter vi med den fram tills dess att tåget går inatt och så postar vi den på Arlanda.

Nästa gång jag skriver är jag fömodligen klibbig, varm men väldigt lycklig!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home