Monday, December 18, 2006

X-mas is a spectator sport

...i alla fall för mig i år. Normalt sett så vältrar jag mig i julen, omfamnar den och lägger ned själ och hjärta i lussekattsbak, pepparkakshustillverkning, pyntning, julklappsplanerande och avsmakning av olika glöggsorter.

Men julen 2006 är jag blott en åskådare, jag är liksom inte med i matchen. Sitter inte ens på bänken. Inget pynt i andrahandstvåan, ingen kola kokad och inget vörtbröd bakat. Den där myspyskänslan med stearinljus och glögg på kvällen har jag ännu inte upplevt och jag saknar känslan av att gå upp på toa mitt i natten och se adventsljusstaken lysa i köksfönstret.

Här och nu lovar jag mig själv att julen 2007 ska bli the x-mas of all x-mases! Jag ska börja pynta redan i november och ta igen precis allt som inte blev i år. Helsike vilken jul det kommer att bli!

Så länge kan jag åtminstone få ägna mig åt materialististiskt dagdrömmeri och publicerar hämed min wishlist, andra upplagan:

# Sony T10 i svart med 1 gb minneskort
# Nokia N73 plum/silver
# Plattång och Björn Axén Volumaster
# Få beställa en massa saker från ASOS och någon annan betalar
# Nya Stieg Larssonboken, minns inte vad den heter
# En svart kofta i cashmere som passar perfekt
# Body Shop body butter
# Ett lättviktsstativ till min systemkamera
# Ett fint skärp
# Örhängen
# Fred på jorden
# Mat åt de hungriga
# Kärlek och lycka till alla
samt
# Julefrid

0 Comments:

Post a Comment

<< Home