Wednesday, December 13, 2006

Stött och blött

I dag är jag förbluffad över vad syrebrist och tyngdlöshet har gjort med brommasonens språkkunskaper. Efter sitt livs första rymdpromenad hälsade han följande från rymden:

"Jag vill tacka alla som har hjälpt och stött".

Heh?!?

Och i övrigt kan jag i dag med min fulla övertygelse konstatera att jag är urless på Filippa Reinfeldt. Bara ett par månader in i Reinfeldtregeringen så har jag fått nog av denna überpräktiga överexponerade trebarnsmamma, statsministerfru och sist men inte minst sjukvårdslandstingsråd. I en artikel i Aftonbladet citeras hon ur tidningen Mama:

"När Filippa Reinfeldt, 39, vaknar får hon kaffe på sängen av statsministern. När han gått till jobbet skickar han sms – med pussar. – Jag är inte Fredriks hönsmamma, säger hon till tidningen Mama."

Jag spontankräks. I en Aftonbladets matbilaga redovisar hon sin matdagbok för en vanlig vecka, här följer några citat:

"Jag dricker allt i glas, det blir lättare att få i sig lagom mängd."

"Fika: Kaffe latte och wienerbröd (delades med bästa kompisen)."
"Eftermiddagen: Ett glas bubbelvin på 60-årsmottagning, spenatpaj med lax och en brödbit med brieost. Te och 2 (!) kokosbollar med bästa väninnan."

TVÅ kokosbollar Filippa, get a goddamn grip! Och så undrar jag om bästa väninnan och bästa kompisen är samma person eller inte? I vilket fall som helst så vore det ju bra om hon kunde se till att Filippa slutar goffa i sig sötsaker på detta hämningslösa sätt. Vi vill ju inte att hon ska bli tjock och förlora sin flickaktiga figur, do we?

Först och främst frågar jag mig om denna exponering är medveten och planerad som ett led i att öka folkets välvilja gentemot statsministern och den nya regeringen, och svaret är tveklöst ja.

Jag frågar mig också om det är intressant att läsa vad Filippa ätit i en hel vecka och då blir svaret nej.

Till sist konstaterar jag att man inte saknar kon förrän båset är tomt.

Anitra, kom tillbaka! Allt är förlåtet!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Men har egentligen Filippa gjort fel? Är det inte media kanske? =) Det vet ju du allt om...


http://jardan.blogg.se

14:22  

Post a Comment

<< Home