Wednesday, December 06, 2006

Räddningen

Jag hade ej klarat denna eftermiddag på jobbet utan den nybakade chocolate chip cookie som jag nyss stoppade i mig.

Beslut angående Oz-flytt är ännu ej fattat. Jag sticker huvudet i sanden och hoppas på en divine intervention som kan få saker att lösa sig precis som JAG vill vilket innebär att A får ett ännu bättre jobberbjudande och kan börja på det jobbet den 1 maj för då kan vi vara kvar här tills dess och så kan jag gå på pappas 60-årsfest i slutet av april.

The highlight of my day var ett fint mail med goda råd från F. Här är ett utdrag:

"jag förstår att det känns konstigt att vända på steken så, men som sagt: det löser sig alltid. jag tror inte jag vet någon som är så bra på det som du... att kunna lösa saker till det bästa - att kunna se positivt på saker och ting, och att kunna räta ut komplicerade problem... bara att du överhuvudtaget bestämde dig och vågar satsa på ett liv med A är ju bevis på det... inte många skulle våga ta det beslutet att satsa på ett sådant förhållande initialt, och att sedan flytta till andra sidan jorden som ni ju bestämt att ni ska -förr eller senare .. det är strongt! Kullan rules:-)"

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kanske herr taxi-driver hade en bad moorning helt enkelt?
Jag har ett förslag till honom (om du springer på´n igen), börja med att snooza till 06:32... slå på burken, se solen (dig dumbom)och lyssna på trafiken från världens bästa C. Så brukar jag starta mina dagar.... fungerar utmärkt!

Btw, jag är så glad att jag inte är i er situation... men du ska nog se att det löser sig..klyschigt va?

Mvh M (Jardan)

http://jardan.blogg.se/

01:26  

Post a Comment

<< Home