Sunday, October 08, 2006

Krocket is an evil game

Vad har du gjort i dag frågade kompisen? Jag har varit bakis, svarade jag. Men det är väl ingen aktivitet, sa hon, det är ju ett tillstånd!

Joho, det är visst en aktivitet. Och ibland är det helt underbart att bara vältra sig i den. Tycka synd om sig själv, stöna lite när man reser sig upp från soffan för att hämta mer Cola från kylen. Ha på sig pojkvännens alldeles för stora huvtröja för att man inte pallar något som sitter åt någonstans på kroppen. Bacon och äggfrukost och några alvedon. Repriser av Idol, Bonde söker fru samt Top Model. Och ännu bättre blir det hela av att min bättre hälft kanske har det ännu lite värre än jag, han har sagt ungefär tre meningar på hela dagen.

Orsaken till mitt tillstånd är en viss krocketturnering i Bromma igår. Sorgen efter en tung förlust dränktes i diverse alkoholhaltiga drycker. Orättvis turnering, jag fick den sämsta klubban och kom i en grupp med krocketproffs. Jag ska aldrig mer spela krocket.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home