Wednesday, September 27, 2006

Jag vill göra slut med mig själv!

Om man är trött på en kompis kan man låta bli att ringa eller träffas på ett tag. Om föräldrarna går en på nerverna kan man låta bli att svara när de ringer. Om pojkvännen någon gång påminner väldigt lite om den man en gång blev handlöst förälskad i kan man ta en shoppingtur efter jobbet och lägga sig tidigt när man kommer hem.

Men vad gör man när man går sig själv på nerverna?

Jag är just nu så trött på hela mig. Trött på att ständigt höra ljudet av min egen röst, mitt skratt och mitt sätt att formulera mig. Uttråkad av mina egna skämt. Pissless på min handstil. Mina anekdoter och historier är tråkiga och sorgliga. Sättet jag ständigt stryker luggen bakom örat is getting old. Jag är så trött på mitt utseende, samma ansikte i spegeln varenda jävla dag. Håret har inget positivt att komma med det heller, lika tunt och livlöst som alltid. Mitt yrkesval känns ytligt och ointressant och hur fan kunde jag slösa sju och ett halvt år och en halv mille på universitetet? Min totala oförmåga att passa alla tider förutom när jag börjar jobba gör mig galen. Och att jag dessutom bara har tråkiga omoderna kläder i min garderob och inga skor att matcha med gör att Cecilia just nu är väldigt svår att leva med.

But it's not like I've got a choice IS IT???

I need a serious makeover. Och kanske några elchocker.

2 Comments:

Blogger Andreas & Jennie said...

Nej var som du är!!! Jag vill att du ska vara precis som du är nu å jag kommer aldrig att tröttna på din lugg bakom örat ;-)

08:52  
Blogger Coola Morsan said...

Jag känner igen det där mycket väl. Fast oftast är vi okej med varandra, jag och mig.

Projicerar irritationen allmänt på vuxenvärlden istället.

15:19  

Post a Comment

<< Home