Thursday, September 21, 2006

Picture this

Planet fran Skavsta skulle avga till London klockan 06:40, och jag skulle sedan flyga vidare till Santander fran London vid tva-tiden. Planet blir forsenat, och forsenat och forsenat, till slut ar den nya avgangstiden 23:00. Helt sant! Fortvivlan. Irritation. Fucking lagprisbolag. Lyckas komma med pa 17:10-planet till London pa standby, allt for att slippa Skavsta. Tar mig anda inte vidare forran nasta dag. Har sovit en timme och varit uppe sedan 3 pa morgonen. Talamodet och orken borjar sina. Alla billiga hotell kring Stansted ar fullbokade sa helt plotsligt finner jag mig i foljande scenario:

Jag star i ett ljust och luftigt hotellrum ikladd en tjock, vit frottemorgonrock. Jag har ett glas kylt vitt vin i handen och i badrummet fylls badkaret sakta upp av vatten och skum som luktar apple. Fran plasmateven strommar ljudet av Sky News och jag plockar upp roomservicemenun och forsoker bestamma mig for vad jag ska ta.

Ruinerad: javisst
Valbefinnande: 10 av 10 mojliga
Reflektion: Varfor bor jag inte pa lyxiga hotell oftare, det ar ju helt underbart.

Det blev lasagne. Och ett glas Merlot.

He he...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Gullet, visst tror jag att du fått en bild på sälen nu?
Men jag ville bara tipsa dig om värsta hemsidan. Nu behöver du ALDRIG sälja din Karlanda!

http://www.bemz.com/

Kram Jenny bd

14:47  
Anonymous Anonymous said...

Läste om den siten i Recidence... fantastiskt... fast de kunde kanske haft lite roligare tyger...
Och förresten så har jag första tjing på Karlandan... :-)
/ Fredrik

14:11  

Post a Comment

<< Home