Thursday, September 14, 2006

47,6

Det händer mycket när man är borta. En av de bra sakerna är att det installerats matautomater på jobbet. Det är företaget Gooh (Operakällaren) som ställt upp en massa kylskåp med olika färdigrätter som enligt andra medarbetares utsago är jättegoda. Jag blev tipsad om att köttbullarna skulle vara extra goda så jag köpte dom. Svimfärdigshungrig kastade jag in lådan i mikron efter att ha klippt ned inslagen till 22:an. 3 minuter, plastfilmen skulle vara kvar men etiketten tas av. I hungerdimman ögnade jag slött igenom innehållsförteckningen.

AAAAHHHHHHHHRRRGGGGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fett i en portion: 47,6 GRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dagsbehovet ligger ju på typ 20!

Men eftersom jag var på väg att svimma av hunger så åt jag upp allt ändå. Fettchock. Nu kan jag inte äta fett förrän på lördag. Vad synd.

Men gott var det.

Fett är gott.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home