Monday, November 06, 2006

Näbbstövlar?

I dag hittade jag världens sötaste och coolaste näbbstövlar i brunt skinn. Provade ut rätt storlek, lade undan dem, stegade ut ur butiken med fyndleendet på läpparna. Men sen kom tvivlet: Näbbstövlar, är det nått att ha? Skulle jag känna mig cool och söt i dom eller bara jordsko- och utanbehåsjuttiotalstöntig?

Ibland har jag jättesvårt att bestämma mig för vad jag tycker är fint och fult.

Helt allvarligt. Gränsen mellan fint och fult är hårfin.

Ny vecka börjar i dag. Igen. Råtthjulet spinner som sagt vidare. Denna vecka önskar jag mig följande:

- Att det som av ett mirakel ska vara ett par tusen kronor mer på mitt konto när jag kollar nästa gång.
- Att det går bra på jobbet.
- Att min chef säger att det är ok att byta lite i schemat så att jag slipper jobba morgon vareviga måndag.
- Att jag kan få besked om jag får fortsatt vik efter 7 januari så att vi kan planera för längre fram i livet än två månader.
- Att jag tar mig samman och städar lägenheten, tvättar samt organiserar alla mina småprylar som ligger överallt. Och att jag stryker mina skrynkliga kläder.
- Att jag äntligen fixar ett nytt pass så att jag kan skicka in det till ambassaden i Berlin och få mitt visum inklistrat.
- Att jag vinner några miljoner på triss så att vi kan köpa lägenheten på 22/2 Monash Parade i Dee Why, Sydney som är till salu nu. Samma adress vi bodde på förut. Med världens världens finaste utsikt och ljud av vågor som vaggar till sömns.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Näbbstövlar.... Ähhh. Veckans stora dilemma kommer på torsdag... skall man ha Viktor & Rolfs trenchcoat eller skepparkavajen?? Budgeten tillåter bara en, om jag skall ha kavajen också... och jeansen, och slipsen, och skorna, och den stickade tröjan. Och så måste man vara där en timma innan de öppnar och trängas och jag vill ha men står inte ut med allt runtomkring....Ångest. Väntar kanske tills kl 00.01 den 13e då de öppnar nätshoppen istället...

09:47  

Post a Comment

<< Home