Wednesday, August 02, 2006

Värdelöst vetande

Här kommer 100 punkter med meningslös information om mig själv, enligt en bloggutmaning från Silverfisken.

1. Jag tycker väldigt mycket om kanel.
2. Jag har spenderat en natt på polisstationen i Brighton.
3. Jag sover helst närmast fönstret när jag delar säng med någon.
4. Jag älskar hav och öppet vatten men kan inte dyka.
5. Jag är besatt av krimnoveller, den senast lästa är Box 21-skitbra.
6. Jag är rädd för att dö i en flygolycka.
7. Jag är rädd för att ta på ormar.
8. Jag älskar att fixa överraskningar åt andra.
9. Jag tycker att det är jobbigt att bli överraskad.
10. Jag är ett control freak.
11. Jag har spelat innebandy i tre år, var rätt dålig.
12. Jag kan inte spela något instrument.
13. Jag önskar att jag kunde spela ett instrument.
14. Jag har bokstavsminne-glömmer aldrig hur ett ord stavas om jag sett det en gång. Gäller även de allra konstigaste ord och utländska efternamn.
15. Jag blev som 11-åring tvingad av min mamma att bära flytväst när jag skulle och bada med kompisarna.
16. Jag blev alltid tvingad av mamma att krama vuxna som tack när jag var liten, det var det värsta jag visste. Jag ska aldrig tvinga mina barn att krama någon de inte vill krama.
17. Jag hatar att diska, det är den värsta hushållssysslan, ändå lyckas jag aldrig få ett hem med diskmaskin.
18. Jag tycker tusen gånger mer om hallon än om jordgubbar.
19. Jag blir sur och nästan deprimerad på riktigt av att jobba morgonpass.
20. Jag får alltid beslutsångest när jag är trött, kan inte ens välja mellan mellanmjölk och lättmjölk.
21. Jag har blivit ungefär tusen gånger så dålig på att skriva sedan jag började jobba med etermedia.
22. Jag har varit otrogen.
23. Jag har blivit utsatt för otrohet.
24. Jag tror på uttrycket "What goes around comes around"
25. Jag saknar mina vänner som är i, eller på väg in i, det riktiga familjelivet. De försvinner liksom...
26. Jag tycker ärligt talat mer om Australien än Sverige och längtar efter att få bo där.
27. Jag älskar att laga mat.
28. Jag älskar att äta mat, särskilt plockmat med massor av små och goda rätter.
29. Jag skulle vilja ha ett syskon, hade jag en enda önskan i hela livet så vore det en bror eller syster.
30. Jag är så trött på att höra om plastikoperationer, det fungerar som propaganda på mig.
31. Jag tycker att det borde finnas ett förbud mot att föräldrar tar med sina skrikungar till Willys och IKEA. När jag får barn ska dom stanna hemma med pappan när jag handlar.
32. Jag önskar att jag hade tjockt, långt och rågblont hår. Gärna med lite fall.
33. Jag har brutit armen tre gånger.
34. Jag har slagit ut en tand på en midsommarfest i Dalarna.
35. Jag älskar att vara vuxen för då kan man bland annat äta godis till frukost och låta bli att städa.
36. Jag hade etta i matte på gymnasiet.
37. Jag tentade av engelskan efter ettan på gymnasiet för att jag var så bra efter att jag varit i USA
38. Jag har varit förlovad.
39. Jag har haft kräksjukan på riktigt en gång och det var en näradödenupplevelse.
40. Jag skäms ibland över att jag inte kan dansa så bra.
41. Jag fick 1,8 på högskoleprovet men hade bara 3,7 i slutbetyg från gymnasiet
42. Jag är rädd för Carola
43. Jag har uppehålls- och arbetstillstånd i Australien
44. Jag har världens bästa jobb, att få jobba som journalist är grymt
45. Jag hatar ibland mitt jobb, denna utseendefixerade ytliga värld som får mig att se alla fel och skavanker på mig själv i stället för det som är fint
46. Jag pratar flytande norska
47. Min morfar är dansk
48. Jag älskar att kolla på junk på tv, typ Days of our Lives när jag jobbat morgonpass
49. Jag tycker mest om mina ögon och min näsa i mitt ansikte
50. Jag är varje dag osäker på var mitt förhållande kommer att leda
51. Jag har inte så många kompisar, men dom jag har är underbara
52. Jag har aldrig haft hemlängtan
53. Jag har alltid längtat bort
54. Jag älskar teknikprylar och har alltid koll på de senaste kamerorna, telefonerna, datorerna och andra gadgets
55. Jag önskar att jag hade mer pengar
56. Jag önskar att mina föräldrar flyttar till Australien när de bli pensionärer
57. Jag skulle vilja ha råd med permanent hårborttagning på bikinilinjen
58. Jag älskar dikterna i tunnelbanan som SL sätter upp
59. Jag älskar Stockholm
60. Jag har gjort en shaglist
61. Jag önskar mig en hund
62. Jag blir rädd när min kille säger att han inte är tillräckligt ansvarstagande för att ha en hund
63. Jag beundrar människor som är aktiva och brinner för något som exempelvis Amnesty eller Greenpeace
64. Jag har alltid slut på pengar innan lön.
65. Jag använder alltid Palmolive duschkräm med honungsdoft
66. Jag älskar att fota
67. Jag tycker inte om att titta bakåt, framtiden är alltid mer positiv och lovande
68. Jag har gjort en lista på restauranger i Stockholm som jag vill gå på i höst
69. Jag skulle vilja lyssna mer på musik
70. Jag drömmer någon gång om att få gå på ett sommarbröllop i en stor elegant hatt
71. Jag drömmer om att gifta mig
72. Jag ska åka till Sydamerika, vet bara inte när
73. Jag har snattat
74. Jag var inte poppis på högstadiet
75. Jag är grymt bra på att baka
76. Jag har jobbat i ICA:s charkdisk
77. Jag har aldrig varit arbetslös
78. Jag har 320 högskolepoäng och två yrkesutbildningar
79. Jag saknar att vara skrivande journalist
80. Jag tror inte att någon läser min blogg
81. Jag har varit hårdrockare
82. Jag är en jävel på luftgitarr
83. Jag tycker att det är ok att killar lämnar sitsen uppe när de kissat. Killar borde börja klaga på tjejer som lämnar den nere
84. Jag avgudar New York City
85. Jag har i tre somrar jobbat som språkreseledare i Torquay, England
86. Jag blir livrädd när jag känner att jag inte vill vara utan Andy
87. Jag skulle vilja veta var man kan köpa Odd Molly i Stockholm
88. Jag har som mål att bli skitbra på att åka snowboard bara min handled blir bra
89. Jag var vegetarian i tre år men råkade ändå käka korv på fyllan flera gånger
90. Jag älskar kött
91. Jag plockar bikinilinjen med pincett
92. Jag förundras ständigt över alla begåvade människor här i världen
93. Jag förutspår att Ebba von Sydow är passé om ett år
94. Jag går alltid ner i vikt när jag är olycklig och upp när jag är lycklig
95. Jag har siffran sju som lyckotal
96. Jag är ett söndagsbarn
97. Jag har övernattat på pappkartonger i en park
98. Jag älskar champagne
99. Jag hatar att köpa skor
100. Jag skulle kunna skriva 100 till värdelösa fakta om mig själv

1 Comments:

Blogger Sara Ringby said...

Hejsan!

Jag har suttit och googlat lite på vad man har för lön som språkreseledare. Jag ramlade över din blogg och undrar om du skulle kunna svara på vad du har haft för lön? Och vilket företag du jobbade för. För mig är det aktuellt med STS. Tacksam för svar till sararingby@gmail.com

Sara

14:07  

Post a Comment

<< Home