Monday, February 27, 2006

Guld och bröllopsyra

GUUUUUUUUUUUUUUUUUUULLLLLLD!!!!!!!!!

Helt sjukt vad vi är bra här i Sverige! Jag vill också sätta på mig en blågul tröja, måla mig gul och blå i ansiktet, supa mig full och stå på Medborgarplatsen i Sthlm och hylla våra guldhjältar. I stället sitter jag på jobbet och ser spektaklet på tv. Alla guldhjältarna verkar aspackade. Det skulle jag också vara om jag var guldhjälte eller -hjältinna.

Jag lyssnade på matchen på radio i en varm Y-buss från Umeå till Gävle efter en helt fantastisk bröllopshelg när gosigumman Jennie blev fru Tinderfjäll. Hon var så vacker att jag bara ville gråta när jag såg henne. Den lycka som både hon och Andreas utstrålade under hela dagen gick liksom att ta på, den var så stark att man nästan ville stå lite närmare dem och hoppas att den skulle smitta av sig. Och jag höll ett tal och blev utan förvarning så fruktansvärt tagen av stundens allvar, och rörd, att det inte alls blev som jag tänkt mig. Rösten bröts och blev svag och orden tog slut. Nåväl, budskapet gick nog fram i alla fall.

Här kan ni läsa om herr och fru Tinderfjälls underbara bröllopsresa genom Malaysia!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home