Saturday, February 18, 2006

Uttråkad

Lördag. Pank. Ensam. Håglös. Två minusgrader och lite blåst. Här är en lista på vad jag skulle ha kunnat göra i dag för att slippa vara uttråkad men saknar ork att ta tag i:

  • Åka snowboard
  • Städa
  • Ringa kompisar jag inte hört av mig till på tusen år
  • Gå på bio
  • Raka benen och fixa naglarna
  • Gå på biblioteket och låna böcker
  • Skriva email till människor jag är rädd för att tappa kontakten med om jag inte hör av mig snart.
  • Laga ett storkok med köttfärssås så att jag kan äta det hela veckan och slipper köpa dyr och äcklig lunchmat när jag är på jobbet.

I stället har jag roat mig med att radera allt som fanns på den här bloggen för att börja om på nytt igen. jag har ett behov av nystarter, oskrivna blad som ligger framför mig. Jag mår oftast dåligt av att titta på gamla bilder, rota i lådor från 1995 med gamla kalendrar och hopskrynklade komihåglappar. Framtiden är så mycket mer hoppfull, spännande, ny och osentimental.

Så, detta är alltså min mya blogg, ett nytt kapitel i mitt liv eller åtminstone i mitt bloggliv!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home