Saturday, February 18, 2006

Diskhovett

Just det. En annan grej på listan över saker jag SKULLE ha kunnat göra i dag men inte kommer att göra är att diska. Läste en sjukt bra krönika om vett och etikett i diskhon i SvD i dag, läs den här!

Min kille kan inte diska överhuvudtaget. För det första så tar det honom ungefär en timme. Och bara det faktumet gör ju att det alltsomoftast slutar med att jag gör det själv. För det andra är han sjukt ineffektiv när han väl gör det. Jag undrar hur han tänker? Så här är i alla fall arbetsgången när han diskar:
1. Ta upp allt ur diskhon och sprid ut det över hela diskbänken, även om det är prydligt staplat och stuvat och dessutom redan avsköljt.
2. Fyll diskhon med vatten och diskmedel (och ja, Stina, det finns bara ETT märke som duger!)
3. Ta tallrikarna, glasen, besticken och allt annat, EN och EN och diska dem med lååååångsamma rörelser.
4. Lägg den diskade saken på en plats på diskbänken som inte redan är täckt med smutsig disk.
5. Upprepa övningen tills alla saker är diskade men inte avsköljda.
6. Töm diskhon och skölj sedan tallrikarna, glasen och besticken, var för sig, under en svag, långsam stråle.

Är det någon det INTE börjar krypa i bara ni läser detta? Tänk er då hur det är att behöva se på när denna process äger rum...

Jag ska börja en önskelista. Högst upp på den kommer en diskmaskin.

ÖNSKELISTA:
# Diskmaskin
# Laptop av märket HP
# Digitalkamera Canon IXUS 750
# iPod Video 60 eller 30 gig eller kanske en liten Nano. Vit ska den vara i alla fall.
# Pradasolglasögon, svarta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home