Saturday, February 18, 2006

These are a few of my favourite things...


Resa. Ett ord fyllt med så mycket förväntan, drömmar, okända människor och miljöer. Kunde jag så skulle jag resa på heltid. När jag inte reser tänker jag och planerar alltid för nästa resa och jag har hittills inte haft en enda dålig upplevelse. Men det finns ju bra och mindre bra. Bilden är tagen på en strand strax söder om Byron Bay på Australiens östkust, cirka 9 timmars bilresa norr om Sydney. Byron ligger definitivt på min topplista över resmål i världen. Här är min tio-i-topplista över resmål:
1. Sydney, Australien. Har allt från storstadsliv till magnifika stränder, puls och lugn, klubbar och små pubar.
2. New York City. Ord överflödiga.
3. Byron Bay, se ovan.
4. Thailand. Thong Nai Paan på Koh Pang Gangs nordöstra sida, svårt att ta sig till men episkt när man väl kommer dit. Khao Lak var ett paradis, likaså Phi Phiöarna. Och Bangkok ligger på favvolistan av storstäder i världen.
5. Stockholm. Aldrig fel.
6. Menton, södra Frankrike. Tillbringade somrarna där när jag var liten, Franska rivieran när den är som bäst.
7. Bali. Nusa Lembongan, pytteliten ö sydost om Bali.
8. Florida, USA. Som ett enda stort nöjesfält, The Keys är storslagna, Key West trångt men coolt.
9. Grekland. Att öluffa i den grekiska ö-världen är en fantastisk upplevelse.
10. Nej, det här går bara inte... Det finns så många ställen som rockar att jag blir rastlös av bara tanken på att sitta i ett vintergrått Gävle. Sorry.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home