Tuesday, September 05, 2006

Update fran himmelriket

Scen 1: Vaknar klockan 07.50 av att det ar lite stuffy i folkabussen. Glantar pa den randiga gardinen fran 1987 och blandas av solen. Upp, bikini och solbrillor pa och sa star jag 20 meter fran stranden. Jag gar over sanddynen pa stigen av slitna tratrallar och framfor mig oppnas Atlanten upp och en till synes oandlig spikrak sandstrand.

Scen 2: Solen steker, A har surfat tva ganger, jag har druckit café au lait pa Biscarosses huvudgata och joggat barfota langs stranden. Nybakad baguette med roquefort och bayonneskinka. Iskall ol fran husbilens gasoldrivna kylskap och solvarm hud.

Scen 3: Eftermiddagssolen ar mild och lag, vi borstar av oss sandstranden och packar in surfbrador och minigrillen i bussen. Det ar dags att rora pa sig igen, och vi aker soderut mot Biarritz och Hossegor. Vi vet inte var vi sover inatt eller i morgon natt, vi bara aker. Lycka.

Maste bara fa saga detta: Frankrikes atlantkust is the BOMB!!! Jag har rest hur mycket som helst i Frankrike men aldrig i detta omrade och jag borjar redan utveckla ett seriost karleksforhallande.

Landssorg i Oz efter ikonen Steve Irwin's freak accident. Las mer har. Crikey! Otroligt ledsamt och tragiskt, Oz har forlorat sin storsta ambassador och tva sma barn sin pappa.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej lilla räkan!

Det låter som om du och Andy har det helt fantastiskt! Jag som är stor som en gråsäl och trött som en katt skulle gärna göra dig sällskap på stranden - där är jag nog mest av allt sällik...
Längtar efter att bada i havet - nästan lika mycket som efter att få tillbaka min vanliga kropp - fats det lär inte dröja så länge nu, sisådär sex veckor!
Har gjort mina sista direktsändningar nu - vem vet när man är tillbaka, och ska bara avsluta en del reportage och så innan jag tar ledigt och sticker hem och målar barnkammaren, provkör manchestervagnen och läser senaste Damernas detektivbyrå vid brasan.

Puss o karm på er!
Jenny BD

13:53  

Post a Comment

<< Home