Thursday, August 24, 2006

Rik

Jag fick så sjukt mycket lön den här månaden att jag fortfarande sitter och gapar i disbelief. Ringde lönekontoret bara för att kolla att det var rätt, och det var det. Slutlön från Sthlm plus lön från Gävle. Om jag inte vore så förbannat aptråkig och hade så mycket räkningar och studielån och arbetslös pojkvän skulle jag göra följande i morgon när alla pengarna sätts in på mitt konto:

Köpa en sprillans nu Vaio laptop

Köpa en iPod video 60 gig

Åka till Östermalmshallen och köpa precis all mat jag vill ha utan att fråga vad det kostar

Köpa en Sony T9 bara för att ha i handväskan så att jag alltid kan fota

Boka och betala en långweekend i NYC för mig och A i oktober

Jag blir lycklig på riktigt av att konsumera. Och det är ingen illusion, jag blir det. Faktiskt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home