Monday, August 07, 2006

Smart tjej

Lät bra till att börja med. Gå på F12 en söndagkväll trots att jag jobbar morgon på måndag och måste kliva upp vid tresnåret. Nu sitter jag här klockan tio i två och vet inte om det är värt att ens klä av mig och borsta tänderna för snart ska jag ju upp igen. Tomorrow is going to be a mission of a day... Men bakis är jag inte, drack endast en drink (!) och den var fantastiskt god. Apple smash (eller slam) med Calvados, mynta och extra äppeljuice! Och dj:en var grym, Mad Mats,

Har fått påpekanden på mitt förra inlägg. Tydligen blev det rätt genomskinligt av flera anledningar: 1. Man köper inte Diane Furstenberg på NK 2. Coola stockholmstjejer kör inte Jaguar 3. Coola Stockholmstjejer ligger inte och solar på Ingarö

Men det var väl ingen nyhet att jag inte är en cool stockholmstjej? Jag är en cool tjej punkt slut.

Igår gick vi på Mosebacke efter att A tagit den storslagna bilden som senare skulle komma att köpas av Expressen och lovordas i termer såsom: "Mycket bra bild, ingen av våra egna fotografer på plats lyckades få en sådan bra bild". Och Mosebacke är ju bra, fin utsikt och så. Men menyn lämnade mycket att önska redan i valstadiet, ett par alternativ för varje course bara. Dyra alternativ ska tilläggas. Men vi bestämde oss för att käka där eftersom vissa i sällskapet höll på att förgås av hunger.

Och kanske skulle varningsklockorna börjat att ringa direkt när Andy frågade var oxfilén kom ifrån. Svaret kom efter en stund: Bangladesh. BANGLADESH!!! Alla trodde att servitören skämtade (jävligt dåligt och arrogant skämt, men ändå) tills köttbiten kom på bordet. En liten slamsa av stumpen på det som kan ha varit en oxfilé, skuren åt fel håll längs med musklerna vilket kan göra även det mest välhängda kött segt. Och dessutom fullt med senor. Vidrigt var det och ännu mer motbjudande blev det när servitören försökte argumentera med oss när vi ville skicka tillbaka det.

Joråsåatt, betala 198 spänn för en liten köttslamsa från Bangla, det är Stockholm när det är som bäst!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home