Wednesday, August 09, 2006

Kenny Rogers-zone

Igår blev jag sminkad av Kenny Rogers före detta personliga make up-artist. Jag har nog aldrig blivit så snygg någon gång. Ångrar mig så här i efterhand att jag inte frågade mer om Kenny, hur han är som person, vad han har för favoriträtt och om han någonsin blev trött på Islands in the Stream. Det hade varit roligt att veta. Kenny Rogers före detta personliga make up-artist sade att jag hade ett stort huvud och att det är ett tecken på hög intelligens. Hon borde ju veta efter att ha sminkat kändisar i Hollywood i 10 år. Jag skulle ha frågat om Kenny har ett stort huvud.

När jag drog storyn för Jide när jag satt på t-banan efter jobbet så blev det total twilight zone, för precis när jag säger namnet Kenny Rogers så säger Elaine i Seinfeldt OCKSÅ Kenny Rogers! Precis samtidigt!

Här är en lista:

Tecken på att du är över 30:

1. Du funderar på fullaste allvar på att ringa upp chefen till restaurangen du fick dålig service på kvällen innan och klaga. Det enda som hindrar dig är tidsbrist.

2. Du får inte panik över att sitta hemma en fredagkväll.

3. Du tycker plötsligt att det är helt ok att lägga 500 kronor på en ansiktskräm.

4. Du hittar inte längre lika mycket snygga kläder på H&M Divided som du brukade.

5. Du börjar stressa över att du inte börjat pensionsspara.

6. Bilsemester i Europa känns mer lockande än 2 veckor på Kos

Har du fler tecken på att man är över 30? Lägg in din lista i comments!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

-Att man kommer på sig själv att tycka pelargoner är så vackra blommor.

14:27  
Anonymous Anonymous said...

Att man en sommar som denna – med bäst väder alltime – har blekare ben än någon tidigare sommar. När, exakt när, började jag tycka att det inte är helt okej att glida runt i kortbyxor och vad är trekvartslånga brallor för en meskompromiss egentligen. Jag bara undrar?

16:48  

Post a Comment

<< Home