Tuesday, August 22, 2006

Alltså

allvarligt talat, vad är grejen med Camilla Läckberg? Efter all hype och publicitet var jag tvungen att köpa Stenhuggaren. Average språk, tråkig plot med irriterande karaktärer drabbade av alltifrån förlossningsdepressioner till bokstavskombinationer. Och arsenikförgiftning, PLEASE, har vi läst det förr eller? Kan någon berätta för mig vad som är så speciellt med Camilla Läckberg?

Tacka vet jag Anne Holt, det ska till en före detta norsk justitieminister för att skriva bra krimromaner.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Äntligen någon som ifrågasätter Läckberg!! Jag läste Isprinsessan och den var väl helt okej för en debutbok men hennes andra böcker är katastrofalt dåligt skrivna. Jag har tappat räkningen över antalet klyschor hon vräker ut sig och varför ska hon ha så himla många karaktärer? Jag var helt lost efter 50 sidor in i Stenhuggaren.

Har inte läst Holt men lär nog börja med det snart :)

17:53  

Post a Comment

<< Home