Tuesday, August 15, 2006

Klagovisa

Håhåjaja vad det är glamoröst att jobba på tv. Vet knappt var jag ska börja. Antingen börjar man klockan 03:30 på morgonen(efter att ha suttit och skrivit manus och läst rek hela kvällen innan) och jobbar som ett as fram till 10.30 eller så börjar man 7 som jag gör den här veckan, kör en direktare(som man suttit och förberett och rekat på i minst en timme kvällen innan) och åker sedan till jobbet för att få ett annat knäck tilldelat sig som man bokar upp åker ut på och så blir det vips tre timmars övertid för annars skulle jag aldrig ha hunnit trots att min lunchtimme bestod av en macka i bilen nersköljd med en halvljummen cola.

Men det är mycket roligt framöver. På torsdag kväll kommer Andy att få sin största överraskning på länge eftersom hans syrra kommer och hälsar på. Han vet absolut ingenting och scenariot kommer förhoppningsvis bli så att hon får adressen och portkoden hem till oss, tar en taxi från Arlanda och så kommer hon bara och ringer på. Iiiiihhhhhhhh!!! Jag älskar att fixa överraskningar åt andra!!! Han kommer att bli så himlahimlahimla glad!

Och så har vi äntligen bokat in resan. Folkabuss genom Europa. Prag, Venedig, Menton, Monaco, Marseilles, Bordeaux, Biarritz, Hossegor, Santiago... 25 augusti bär det av. Först måste jag bara jobba en sista vecka i aptråkiga Gävle och städa ur lägenheten där inför andrahandsuthyrningen.

Och nu har ju Sven Nylander talat ut också. Han är 46 bast och har fru och fyra kids, vad får honom att ha kokainpartyn i sin minisvit undrar jag? Stackars hans familj, grymt pinsamt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home