Tuesday, July 11, 2006

Intravenöst

När jag jobbar morgon äter jag frukost två gånger. Först klockan 04.00, en halvtimme efter att jag börjat jobba och sedan en gång till klockan 10.00, efter sändningarna. Men egentligen är det ju bara innehållet (2 mackor till) som gör den andra till frukost, för min kropp tycker ju att det är lunchdags då. Helt knäppt, man får jättekonstiga vanor när man jobbar morgonpass. Det är jobbigt att alltid vara för trött för att göra något, till och med bio kan kännas oöverstigligt.

Kaffet skulle jag gärna inta intravenöst, får så ont i magen av att dricka fyra fem koppar per morgon;-)

Det positiva är att jag inte gör av med några pengar, förutom på färdigmat eftersom jag är för trött för att laga. Om jag bestämmer mig för att gå ut och shoppa när jag jobbat morgon så slutar det 9 gånger av tio med att jag inte köpt en enda sak, inte ens en liten ögonskugga. I stället har jag planlöst vandrat omkring i diverse butiker i timmar, nypt i en tröja här och en byxa där, tänkt "åh vad fin, den borde jag prova. Kanske i morgon..."

Min sommardepression har nästan gått över. Den varade i cirka två och en halv dag. Thank God!

Ikväll ska jag laga mat faktiskt. Ska göra foliepaket med torskrygg, färsk dill, citron, riktigt smör, rödlök, broccoli och minitomater. Och så häller man på lite matlagningsgrädde och saltar och pepprar ordentligt. Och så ångar man paketen ovanpå potatisen när man kokar den, hur praktiskt och gott som helst! Och nästan lite nyttigt.

På fredag slutar jag jobbet 10.30 och sedan jobbar jag inte förräns nästa torsdag morgon! Nästan som en semester! Vi skulle vilja åka bort, problemet är bara att det kostar hur mycket som helst för en flygresa någonstans så här i mitten av juli:-( Vi får se, kanske tar vi en liten bilsemester någonstans i mammas och pappas bil.

Sovdags nu, mina händer darrar av trötthet samtidigt som hjärnan går på högvarv av övertrötthet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home