Thursday, July 06, 2006

29 grader

Stockholm är varmt, det pratas om tropiska nätter och rekordtemperaturer.

McDonald's nya espressoshake är oemotståndlig, bäst just nu helt enkelt! Ett shot espresso, massor av isbitar och så fyller de upp muggen med vaniljmilkshake, hur gott som helst!

Igår skrev jag två blogginlägg men inget blev publicerat av någon anledning. 3G-kortet är inte helt att lita på.

Lägenhetssökandet fortsätter. SUCK... Ska registrera mig på en sådan där sajt som har rätt många, men dyra, andrahandslägenheter ute. 700 spänn kostar det och eftersom jag blev attackfattig igår när jag upptäckte att det endast fanns 36 kronor kvar på mitt konto så känns det som en rätt mastig utgift...

Upprepar mantrat igen: Snällagodegudgeossenlägenhetistockholmtillhöstenamen.

Där vi bor nu finns bara ettan, tvåan och fyran. Känner en oerhörd tomhet när jag inte får komma hem efter att ha jobbat morgon och slötitta på Days of our Lives innan jag går och lägger mig.

I morgon får vi besök av Diana, en underbart galen amerikansk tant som bott större delen av sitt liv i Greenwich Village i New York men som nu pensionerat sig och flyttat till Florida. Hon gillar att prata högt och länge och spär gärna på sina historier rejält. Dessutom är hon grym på att pimpla vin!

Nu måste jag laga någon slags mat till mig. Andy bärgar hö till sent.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home