Saturday, July 01, 2006

Lördag

Ledig. Hela dagen ligger framför mig som ett stort, soligt oskrivet blad med föraningar om en god bok på en filt vid en sjö ute vid bondgården där A jobbar. It's a tough life.

Mitt stora men denna helg handlar dock om bostad. Helt plötsligt befinner jag mig i denna frenesi av bostadssökande som jag bara hört talas om innan, upplevt som en beskådare men aldrig riktigt förstått. Måste. Ha. En. Lägenhet. I. Stockholm. SNART!!!

Jag fick nämligen erbjudande om fortsatt vik till och med årsskiftet på jobbet tidigare i veckan. Tackade jag igår och det pirrade i magen i av lycka men det förbyttes snabbt till Den Stora Lägenhetsstressen.

Snällagodegud ge oss en tvåa på Söder möblerad i andra hand till årsskiftet amen. Det är allt jag önskar just nu. Eller åtminstone en 1,5:a.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home