Friday, March 31, 2006

Snöyra och frustration

Armen är fortfarande bruten och det är asjobbigt att skriva. Med vänster hand kan jag bara använda långfingret och måste hålla hela armen i en uppåtvinklad position så att det blir svinjobbigt för axeln. Därför har jag inte bloggat, det är jobbigt nog att skriva på jobbet.

Snön bara öser ner och det är april i morgon.

Hagamannen är gripen.

Jag har köpt vin till helgen och sitter nu på jobbet och kan bara tänka på den vällagrade Gorgonzola som ligger och väntar på mig hemma i kylen. Jag skulle ha svårt att tänka mig en tillvaro utan ost. Jag älskar ost.

Egentligen skulle vi varit i Brasilien nu. Jag skulle ha varit fräscht gyllenbrun och trimmad efter mina dagliga långa joggingturer på stranden. Andy skulle ha varit fullkomligt lycklig efter att ha surfat. Jag skulle ha läst ut 10 asbra böcker och shoppat billiga flipflops och snygga väskor.

Vad är väl en bal på slottet...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home