Monday, February 26, 2007

And the countdown has begun...

Detta är bland det sjukaste jag varit med om. 4 dagar till på svensk mark innan jag emigrerar. Kan inte riktigt beskriva känslan, men inombords rasar ett sammelsurium av glädje, rädsla, nervositet och uppspelthet. Och en återkommande tanke är:

Tänk om det skiter sig?

Ja, tänk om det gör det. Men vad fan, då har jag ju i alla fall testat.

Hade avskedsöl på Ljunggrens i fredags kväll. Grymt trevligt med massor av vänner och arbetskamrater som dök upp.

Resten av helgen spenderades i Dalarna hos föräldrarna.

I dag fick jag återbäring från H&M: 550 spänn!!!!!!!!!!!!!!!!

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Cecilia! "Just do it" som Nike. Livet är till för att våga leva. Jag önskar dig all lycka till och hoppas att du fortsätter blogga så att L och jag kan titta in ibland och se hur det går för dig down under. Hälsn Ulrica N

14:43  
Anonymous Anonymous said...

ps. Och du är faktiskt lik Charlize Theron. ds

14:46  
Blogger C said...

Hej Ulrica! Tack;-)Hoppas att allt är bra med er i nya huset. Kan inte du maila mig så lägger jag till dig på mailinglistan, det är en ny blogg på g. Nytt liv = ny blogg;-) Ha det bra, hälsa ortopeden!

18:15  
Anonymous Anonymous said...

Allas vår Astrid (din namne)Lindgren sa ju en gång: I bland måste man hoppa, fast att man inte vågar, för annars är man bara en liten lort.

Jag önskar dig ett gott nytt liv dit du nu är på väg. Ny blogg?
Hur får man reda på den då? Vore kul att få läsa om hur bra du kommer få det?!

Ha det! / J

19:17  
Blogger C said...

nedräkning! bara tanken är svindlande! förväntningar som ligger i luften! så härligt!

20:21  
Blogger C said...

J? Som i Johanna S? Jenny, Jennie, Johan? So many J:s...

Whoever you are så har du rätt, annars är man bara en liten lort.

Direktiv till nya bloggen kommer snart...

23:37  
Blogger Andreas & Jennie said...

Hej vännen!
Skulle vilja skrika ÅÅÅK INTE!!! bara för att vår redan så bristfälliga telefonkontakt då kommer att bli ännu sämre å bara för att du är min bääästa arbetskompis som vet hur det är på jobbet om än du är på en annan station å för att du är en så underbar vän som jag inte hunnit vara med tillräckligt mycket men än å bara för att jag vill åka till Grekland igen å bara ligga och sova med dig i en vecka... ja det finns massor av skäl till varför du borde stanna - för min skull.
Men det bästa skälet har du ändå för att åka - KÄRLEKEN ÄR ALLT!

13:08  

Post a Comment

<< Home