Thursday, October 26, 2006

Grattis världen...

till två nya små människor!!!

Den första anlände igår den 25 oktober, namnet är ännu okänt, men det är en flicka. Texten i mms:et lät så här: "Här är hon det lilla underverket som såg nattens himmel klockan fem över ett." De stolta föräldrarna heter Jenny och Daniel. Jenny och jag pluggade till journalister ihop i Umeå. Daniel utbildade sig till systemvetare med inriktning på 3D, han äger numera en sushirestaurang. Personligen kan jag inte se att hon är lik någon av dem än så länge. Kanske är överläppen väldigt mycket Jenny.



Den andra nya lilla människan anlände med väldig brådska i dag, fast det skulle ha varit flera veckor kvar. Även hans namn är höljt i dunkel, men så här stod det i mms:et: "En liten gutt på 2200 gram kom till världen i dag. Läs mer på www.familjentinderfjall.blogspot.com" Jag lärde känna Jennie när jag gjorde praktik på TV4 Västerbotten, och det var vi som backpackade ihop i Thailand när jag träffade Andy. Jennie är numera gift med Andreas men jag tycker nog att den pyttelille gutten har Jennies näsa.

Och tant Cecilia gråter några blödiga tårar av stolthet och förundran över livets storhet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home