Monday, January 22, 2007

Dealing with it in different ways

Jag önskar att jag kunde vara lite mer som Cameron. Hon sitter minsann inte hemma i soffan med en påse dillchips som hon knappt orkar tugga i sig på grund av apati efter att det tog slut med Justin. Nej, hon drog till Oahus North Shore och surfade med Kelly Slater i stället. Det är "go" i henne, som Mona Sahlin skulle ha sagt.

She's a very, very lucky girl...

Men så har ju jag inte blivit dumpad heller. Inte än. Jag blev bara lämnad ensam här i sugiga slaskiga Stockholm Sweden i en andrahandslägenhet med nittiotalstapeter och surroundssystem med en oviss framtid.

Jag hoppas att det ljusnar lite nästa vecka. Denna apatikostym passar mig dåligt. Har svårt att komma ur den just nu bara.

Nästa vecka ska jag:

- På intervju på en av kvällsblaskorna för deras tv-satsning
- Shoppa minst tre nya toppar och ett par jeans
- Beta av i alla fall 4 saker på min attgöralista
- Laga mat åtminstone en gång
- Inte dricka vino varje dag= AFW Alcohol Free Week
- Sova lite mindre
- Träna en gång
- Sluta tycka synd om mig själv och vända detta till något positivt.
- Skratta mycket (Jide det blir din uppgift)

Återkommer nästa söndag med resultatet...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jämförelser med Cameron Diaz... nu skall du inte få hybris...
Fokusera på punkt fyra och sju - för vem f-n ser på kvällsblaskornas tv-kanaler, de får ju tv3 update att verka seriöst.

08:55  
Blogger C said...

hybris eller ej, Kelly är en gåva till mänskligheten och jag blir avundsjuk på alla som får hänga med denne vackre, brunbrände surfgud;-)

11:02  
Anonymous Anonymous said...

Jag jobbar hårt på skrattbiten. Har precis skickat ett klipp från holländsk tv, där en programledare skrattar ut en gäst som har blivit av med sina "jewels". Se och lär! Och du, jag tänker flytta till Holland... Röka och skratta åt folk...

/ Jide

14:32  

Post a Comment

<< Home